lørdag 21. mars 2009

Det er kanskje litt sent å legge ut dette nå, men jeg fant disse bildene fra jula 2008 og tenkte at jeg ville ta vare på dem ved å legge de ut på bloggen min. I tillegg til disse lagde jeg fløtekarameller. Alt dette ga jeg bort som julegaver, lagt i små esker med aluminiumsfolie og overtrukket med en stekepose (ser ut som cellofanplast).

Mintkuler med sjokoladetrekk, ca 50
Ingredienser:
  • 1 eggehvite
  • 240 gram melis
  • 150 gram mørk sjokolade
  • 4 peppermyntedråper
Fremgangsmåte
  1. Bland eggehviten med peppermynteolje og melis
  2. Rull kuler av deigen.
  3. Smelt sjokoladen i vannbad (en bolle over kokende vann).
  4. Dypp kulene i sjokolade.


Fruktnøttsjokolade
Ingredienser:
  • Smeltet sjokolade
  • Hakket aprikos
  • Hakkede pistasjenøtter
  • Hakkede valnøtter


Punsjboller
Ingredienser:
  • 100 g myk margarin
  • 2 dl sukker
  • 2 ss kakao
  • 1 1/2 ss vaniljesukker
  • 2 ss kald, kokt kaffe
  • 4 1/2 dl havregryn
  • Noen romdråper (romessens)
  • Kokosmasse
Fremgangsmåte
  1. Bland alt sammen
  2. Rull runde boller, så store du vil ha dem
  3. Rull dem i kokosmasse
  4. Oppbevares kaldt

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar