onsdag 11. mars 2009

Denne retten ble ganske enkelt til ved at jeg hadde kyllingfilet i fryseren, og ferdig hjemmelaget mandelpotetmos (med hvitløk) i kjøleskapet. Jeg hadde litt sweet chili sauce over osten på potetmosen, men det smakte litt rart, så jeg har ikke inkludert det i oppskrifta.

Ingredienser
  • Kyllingfilét
  • Curry paste (jeg brukte Patak's Mild Curry som man bl.a kan finne i utenlandske butikker)
  • Potetmos, hjemmelaget
  • Litt ost
  • Timian
  • Salat
Fremgangsmåte
  1. Gni inn kyllingfileten med ca 1 ts curry paste og legg den i en ildfast form
  2. Ha potetmosen ved siden av kyllingfileten, dynk den med litt melk/matfløte hvis den har blitt tørr
  3. Ha litt ost over potetmosen og dryss alt med tørket timian
  4. Stek på 225 grader i ca 25 minutter. Jeg brukte faktisk et steketermometer (mest for å teste det ut, ettersom det er nytt, men kyllingen ble veldig saftig). Jeg tok ut kyllingen da den var 83 grader.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar