fredag 20. mars 2009

Jeg kan vel aldri få nok av baking, og på grunn av det prøver jeg å lage sunne alternativer. Dette er müslibarer med vaniljeyoghurt - pakket med nøtter, frø og litt tørket frukt. De kan fint fungere som et mellommåltid mellom lunsj og middag eller kun til lunsj.

Neste gang kommer jeg til å erstatte aprikosen med tørkede bær av noe slag.
Nøttene og frøene kan erstattes med hva som helst, alt etter hva man har i skapet.

Ingredienser:
  • 350 g vaniljeyoghurt (Tine)
  • 425 g Go'dag frukt (frokostblanding)
  • 50 g kokos
  • 50 g hasselnøtter, hakket
  • 30 g pinjekjerner
  • 30 g soyaflak (proteinrike, kan droppes. Kan blant annet kjøpes på helsekost, Ica Maxi og Meny (?) )
  • 50 g sesamfrø
  • 20 g tørket aprikos, hakket
Fremgangsmåte:
  1. Bland sammen
  2. Trykk ut i en liten langform på ca 20 x 30 cm, med bakepapir i bunnen
  3. Stek på 130 grader i ca 1 time
  4. Avkjøles før du løfter "plata" ut av formen og deler den i 20 biter

4 kommentarer:

  1. Disse var kjempegode! Men nestegang skal jeg prøve en litt større form, mine ble litt tjukke - men gode fordet :) Oppdager bloggen din med denne oppskriften og må si dette kommer til å bli en av min inspirasjonssider når det kommer til kokkelering fromover!

    SvarSlett
  2. Så utrolig hyggelig å høre! :) Det er så morsomt når man får tilbakemeldinger, og du er faktisk den første som forteller at du har prøvd ut en av oppskriftene mine :)

    SvarSlett
  3. Lager dem nå, gleder meg til de er ferdige i ovnen! De lukter kjempegodt, altså!! :D

    Hilsen Julie

    SvarSlett
  4. Så utrolig hyggelig! Fortell gjerne om du likte dem :)

    SvarSlett