onsdag 18. mars 2009

Dette er den beste kyllingsuppen jeg vet om! Og i følge med mitt suksessfulle eksperiment nummer 2 på scones, så kan dette beskrives som himmelen. På bildet har jeg pynta med epleterninger og vårløk.

Jeg hadde sikkert enda mer karri oppi enn det står i oppskrifta, men hver sin smak.

Kyllingsuppe, 4 porsjoner:
  • 4 kyllingfileter
  • 1 eple
  • 1 gul løk
  • 2 hvitløksfedd
  • 1 ss karri
  • 1 liten boks hermetisk ananas i biter (kan droppes)
  • 2 bokser hermetiske tomater, hakkede
  • 2 bokser vann
  • 3 dl fløte
  • 2 terninger kyllingbuljong
  • Salt og pepper, evt mer karri
Fremgangsmåte:
  1. Kutt opp kylling, eple, løk og hvitløk i biter. Stek dette sammen med karri.
  2. Ha i ananas (og juicen), tomater, buljongterninger og fløte.
  3. Kok i ca 10 minutter. Smak til med salt (hvis nødvendig) og pepper.
  4. Tilsett mer vann hvis du synes suppa blir for tykk.

Scones med ristede solsikkefrø

Ingredienser, 6 stk:
  • 100 g siktet hvete
  • 100 g sammalt hvete, fint
  • 50 g havregryn
  • 20g bakepulver
  • 30 g ristede solsikkefrø (rist i stekepanne)
  • 1/4 ts salt
  • 1/2 ts sukker
  • 10 g flytende margarin
  • 2,5 dl biola naturell
Fremgangsmåte:
  1. Bland sammen det tørre, og bland deretter inn biola og margarin.
  2. Fordel 6 klatter rundt på en stekeplate.
  3. Stek på 225 grader i ca 15 min.

1 kommentarer:

  1. NAM!! Så fine bilder ta innmari fin mat! :D:D

    - Marianne

    SvarSlett