onsdag 10. juni 2009

Det er ikke lett å ta bilde av en rett som ser "gusjete" ut uansett vinkel. Her har jeg gjort et tvilsomt forsøk på å redde bildet med å legge på et blad fra stangselleri og økt kontrasten. Heldigvis ble det ikke seende så ille ut til slutt.

Det er vanskelig å prøve å forklare hvordan man har laget en rett når det kun består av restemat og man kaster oppi det man har. Det smakte likevel så godt at jeg legger ut hva jeg hadde oppi, sånn at både jeg, og kanskje andre, kan hente inspirasjon til en annen rett senere.

Dette var nok til 3 store porsjoner (jeg brukte mye kjøtt og "lite" pasta):
  • 450 g strimlet storfekjøtt
  • 140 g bacon
  • 1 rødløk
  • 4 ferske sjampinjonger
  • 1 dl matfløte
  • 1 dl kraft/buljong av noe slag
  • Fullkornspaghetti, en stor håndfull? (på bildet er det både svart og hvit spaghetti)
  • Pepper (og salt hvis nødvendig)
Fremgangsmåte:
  1. Stek bacon i biter, la det renne av på papir. Stek deretter biffen, rødløk og sjampinjong.
  2. Ha bacon i stekepannen sammen med det andre. Hell over matfløte og kraft, bruk mer eller mindre etter behov (det spørs også hvor mye spaghetti du bruker) . La det putre i 5 minutter.
  3. Kok spaghetti. Ha den over i pannen sammen med kjøttet. Bland sammen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar