fredag 29. mai 2009

For første gang skulle jeg prøve å lage pizza med hvitt fyll i stedet for det vanlige tomatfyllet. Dette funket utmerket :)

Jeg legger ikke ut noen spesiell oppskrift, ettersom mange har en "fast" oppskrift på pizzabunn (jeg bruker egentlig bare å kaste sammen noe og rører til det blir en fast deig). Denne gangen ville jeg at det skulle gå kjapt, og pizzaen ble til på under 1 time (jeg hadde både litt bakepulver og tørrgjær i deigen) - den rakk nesten ikke å heve i det hele tatt. Toppingen var blant annet kesam i tillegg til at man "tager hva man haver".

Min pizza:
  • Grov pizzabunn av siktet- og sammalt hvete, salt, sukker, olivenolje, bakepulver og tørrgjær
  • Hvitt fyll av kesam, soltørket tomat, hvitløk, parmesan, chilipulver, salt og pepper
  • Topping av jarlsberg, fersk champignon og tomat i skiver, rødløk, litt salami og litt brokkoli fra gårsdagens middag

2 kommentarer:

  1. Deilig, jeg smakte hvit pizza i Italia en gang, det var da jeg skjønte at pizza ikke nødvendigvis må være rød! Skal jammen prøve meg på noe lignende, takk for tips!

    SvarSlett
  2. Mmm.. jeg vil også til Italia ;) Ja, dette er noe jeg ser for meg at jeg også må eksperimentere mer med!

    SvarSlett